Sukkerbrød

 

 Her kommer det oppskrift på sukkerbrød 🙂

 


 

Jeg har brukt Nettbakerens sukkerbrød oppskrift og diagrammet som Hanne har laget fra Hanne`s kaker.

En kjempebra oppskrift og jeg har fått den til hver gang 🙂

 

Start først med å piske egg og sukker i 10 minutter til det blir en fin eggedosis.

 

Så tar du oppi vannet og pisker det i 2 minutter til.

 

Så sikter du melet og potetmelet mange ganger. Jeg pleier å sikte det mens jeg pisker eggedosis

sånn at det blir ekstra luftig. Har også hørt at det norske melet er finere enn det svenske.

Så sikter du melet litt av gangen oppi eggedosisen og rører det forsiktig inn.

Kan være lurt å ha bollen på skrå når du gjør dette for å forhindre klumper i bunn.

Rør fra kanten og inn. Jeg pleier også å ta opp slikkepotten med eggedosis og mel og riste vekk melet.

Du må nok ha litt tålmodighet her og gjøre dette mange ganger med forsiktighet for å ikke røre ut all luften.

 

 

Når melet er blandet inn heller du det i en kakeform med bakepapir i bunn og på sidene festet med smør.

Jeg har brukt 25 cm kvadrat oppskriften som også kan brukes til 2 stk. 20 cm runde kakeformer.

Lurt å vende dem opp ned med en gang du tar dem ut av ovnen for at ikke kaken skal synke.

 

Her er noen eksempler på noen kaker jeg har brukt sukkerbrød i 🙂



 

 

 

 
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg