Devil’s Food Cake

 

 

Dette er en oppskrift på en veldig saftig og god sjokoladekake. Jeg liker veldig godt Betty Crocker sine kakemikser og spesielt Devil’s Food Cake. Siden hun bruker olje i kakemiksen har jeg også byttet ut smøret med olje og det fungerte kjempebra. Resultatet ble en mer luftig kake. Her kommer min versjon av denne kaken 🙂 

 

 

 

  

 

Ingredienser

 40 g mørk sjokolade

50 g kakaopulver

2 dl kokende vann

3 eggeplommer

1,5 dl rømme

1 ts vaniljeekstrakt

2 dl olje

300 g hvetemel

3 ss maizena

300 g rørsukker

1 ts natron

1/2 ts salt

3 hele egg

 

175 grader i 30-40 min

 

 


Start med å koke opp vannet og bland det sammen med sjokoladen og kakaopulveret til det er oppløst. Jeg bruker en litt mørk sjokoladen fordi den har fyldig sjokoladesmak,men bruk den sjokoladen du liker best og helst med mye kakao.

Sett den i kjøleskapet i 20-30 min til den er avkjølt.

 

 

 
Så blander du sammen eggeplommer, rømme og vaniljeekstrakt i en annen bolle.
 

 

 


Miks egg og rørsukker sammen til den blir lys og luftig.

 

 


Ha deretter oljen og rømmeblandingen oppi. Rør dette godt sammen.

 

 

 Sikt alt det tørre sammen flere ganger og miks det så sammen med det andre.

 

 

 
Ha den avkjølte sjokoladeblandingen i og bland det godt sammen. Ha røren 2 stk. 20 cm kakeform eller som jeg gjorde 3 stk. på 15 cm. Ha bakepapir i bunn, smør kantene med smør og dekk med mel. Stekes i midten av ovnen på 175 grader i 30-40 min. Sjekk med en kakepinne, er det ikke noe på pinnen er den ferdig.

 

 


 

I denne kaken har jeg brukt amerikansk smørkrem som du finner oppskrift på her. Har dekt den med smørkrem og deretter med sukkerpasta…

 

 

…og laget en Minionkake 🙂

 

 


 

 

 


 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg