Chocolate Bark

 

 

Chocolate Bark med melkesjokolade, hvit sjokolade, Non Stop, perler og strøssel.


 

 

 

Ingredienser

 

100-200 g sjokolade

100-200 g hvit sjokolade

Pastafarger

Non Stop

Perler og strøssel

Form og bakepapir

 

 

 

Jeg brukte 200 g melkesjokolade og 200 g hvit sjokolade, men syntes de ble litt for tykke i en form på ca 15 x 25 cm. Det er lurt å bruke en større form, eller mindre sjokolade. Smelt sjokoladene over vannbad. Fordel melkesjokoladen i formen. Fordel den smeltede hvite sjokoladen i 3-4 kopper, og farg de i ønsket farge. Lag små klatter utover melkesjokoladen med en teskje.

 

 

Bruk en grillpinne, tannpirker eller eventuelt en kniv til å lage mønster i sjokoladen.

 

Pynt med det du måtte ønske, jeg valgte å bruke melkesjokolade Non Stop, sølvkuler, hvite små perler, grønne perler og strøssel med forskjellige farger. Disse lagde jeg for å pynte Drip Cake-kaken som jeg lagde til påske. Barna fikk lov til å hjelpe meg med å ha på farget hvit sjokolade og strøssel, de syntes dette var veldig morsomt. En fin aktivitet for å lage for eksempel påskegodt eller julegodt. Pakk det inn i cellofan så kan du lage liten gave til noen eller kanskje en fin takkegave i bursdag eller bryllup.

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg