Mandala-kake

 

Dette er den andre kaken jeg lagde til en felles søskenbursdag. Den første var en Fantorangen-kake og denne andre en Mandala-kake. Hun som ønsket seg denne ville at jeg skulle lage et Mandalamønster på kaken. Det hadde jeg verken hørt om eller laget før, så det ble et spennende prosjekt. Hun ville at kaken utvendig skulle være svart og hvit, og at selve kaken inni skulle være fargerik. Fant et Mandalamønster på nett som jeg likte og som jeg brukte som mal. For å lage mønsteret, brukte jeg en liten rund sprøytespiss og en blanding av eggehvite og melis. Siden selve kaken skulle inneholde mange farger passet det bra å lage Regnbuekaken. Kaken er dekket og pyntet med marsipan og melisglasur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg