Navnefestkake med bamse

 

 

En liten gutt skulle ha Navnefest og jeg fikk lov til å lage kaken hans. Har også laget fødselskort til samme gutt, Nyfødt kort til guttebaby. Ønsket var om jeg kunne lage den samme kaken som Dåpskake til gutt med bamse. Føler jeg fikk bamsen mer oppreist på denne kaken. Jeg lagde noen av delene til bamsen en dag i forveien før jeg satte den sammen. Det gjorde at marsipanen ble mere hard, sånn at den holdt seg mere på plass. Brukte en grillpinne som ballongen er festet i og den går gjennom hele bamsen og ned i kaken. Valgte å sette i en ekstra grillpinne denne gangen for å gjøre bamsen mer stabil. Den går fra hode, gjennom kroppen og ned i kaken. Ellers er de andre delene festet med tannpirkere. Farget grillpinnen svart med pastafarge. Lagde mønster øverst på kaken med en mønsterkjevle. Pyntet med spiselige sølvkuler og lagde trekantflagg med en utstikker. Har brukt en mold til navnet og farget bokstavene med spiselig sølvmaling. Lagde denne sjokoladekaken og fylte den med smørkrem som er farget blå i midten av hver kake. Har dekket og pyntet kaken med marsipan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg