Bryllupskake med roser

 

Dette er den andre bryllupskaken jeg har laget i august. Kaken skulle være i tre etasjer og alle etasjene skulle være firkantet. Hele kaken skulle være hvit med pynt av roser. Ellers stod jeg ganske fritt. På den nedre og øverste delen av kaken lagde jeg putemønster. Jeg synes putemønster er kjempefint og det gjør seg veldig på bryllupskaker. Til å lage mønsteret brukte jeg denne pregeren og et dekoreringsverktøy for å lage prikkemønsteret. I hvert kryss har jeg satt hvite perler. Har brukt en perlemold til å lage perlekant på kaken. Lagde rosene med en rose cutter. Initialene og tallene har jeg laget ved å bruke forskjellige bokstavutstikkere.

Inni alle etasjene befinner det seg sjokoladekake med vaniljekrem og friske jordbær. Kaken er dekket med smørkrem og trukket med marsipan. Rosene og perlekanten er også laget av marsipan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg